onsdag 14 december 2011

IT-tankar inför vårterminen

Sitter och funderar över vad målet för nästa termin vad det gäller IT skall vara. Naturligtvis har jag ett helt arbetslag som skall vara med om målsättningen men om bara jag får önska och ändå vara lite realistisk. Då skulle målsättningen för nästa termin se ut så här, tror jag.

  • Starta en klassblogg i varje etta (dvs. två stycken)
    För att göra det behöver vi lite hjälp med uppstarten, helst skulle jag vilja ha en webbsida knuten till så att man kan visa lite mer än bara en blogg.
  • Se till att datorerna som finns i klassrummen används mer. Vid varje skrivtillfälle bör minst två av barnen få sitta vid datorn och skriva. Min platta borde också kunna användas vid dessa tillfällen.
  • Göra någon form av projekt med Photostory eller liknande som eleverna är delaktiga i.

Större än så är inte mina målsättningar. Vad det gäller min egen specialundervisning så fortsätter vi skriva med stöd av talsyntesen och jag ska se om jag kan utveckla detta med apparna på plattan så att det blir mera medveten pedagogik och mindre belöning efter genomfört arbete.

Återkommer och ser om jag lyckas genomföra detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar