onsdag 7 december 2011

Fördelar och nackdelar

Nu har jag haft "min" platta under en period och ska försöka skriva ner fördelar och nackdelar i jämförelde med en Ipad (som jag har upptäckt, vill säga...)

Asus Eepad Transformer fördelar:
  • Den allra största fördelen mot Ipad är att den stödjer Flash och att du kan titta på webb TV på den.
  •  Jag gillar också att kontorsprogrammen som följer med fungerar direkt i Officepaketet om du mailar dina filer till en vanlig dator.
Ipadens fördelar:
  • Ipad har betydligt fler appar och pedagogiska program du kan ladda ner.
  • En Ipad kan du få med mobilt bredband så du kan koppla upp dig till exempel ute i skogen.
  • Även om tangentbordet på Eepaden är hyfsat tycker jag det på Ipadens tangentbord är bättre.
I övrigt tycker jag nog att de är hyfsat jämförbara. Jag har inte jämfört kamerorna något men jag kan tänka mig att den på Ipaden är bättre. Den på Eepaden är tyvärr inte någon höjdare. Vad det gäller skrivfunktionen skulle jag jättegärna prova det externa tangentbordet man kan koppla till Eepaden.

Jag har ännu inte lyckats få en wmv fil att fungera på plattan. Har laddat hem flera olika appar med videoprogram men inte hittat något som både kan visa bild och ljud. Ljudet fungerar men inte bilden... det får jag klura vidare på... Nu är det väl bäst att ta tag i lite mer konkreta saker, återkommer med mera jämförelser och reflektioner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar