onsdag 7 december 2011

Asus Eepad Transformer

24 november 2011 Jag har fått tillgång att prova en läsplatta och utvärdera den i Specialundervisningen och tänkte skriva ner mina erfarenheter här. Hittills har jag använt den mycket privat för att lära mig hantera den och se hur den fungerar. Det är bara att konstatera att den är lätt vanebildande och att jag inte skulle vilja vara utan den nu. Det ¨går så mycket snabbare att kolla något på Internet, läsa mail och facebooka... Appar som jag använt privat är diverse klurspel som Block Pussel och Unblock Me. Som så många andra har jag ävent installerat Wordfeud och gillar att spela lite Alfapet med olika personer. I mitt yrke har jag haft med mig den i förskoleklass och tycker att den är helt suverän. Man kan samla barnen omkring sig och det blir mycket mera socialt än med en stor dator. För eleverna i år 1 blir det väldigt enkelt att skriva på dator när man kan lägga den på bordet där eleven sitter. Nästa inlägg ska jag lista fördela och nackdelar som jag hittat hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar