söndag 12 februari 2012

Förtydligande

Jag måste förtydliga mig lite.. det är ju inte bara appar som är viktigt med en läsplatta och skulle vi investera i flera läsplattor och använda oss av dem för att till exempel skriva sig till läsning så fungerar nog Asusen väl så bra och naturligtvis är inte appar det mest avgörande i ett sådant läge men... om man bara ska köpa in en platta till en hel skolklass och i övrigt har bärbara datorer så känns det som en Ipad är det främsta valet på grund av möjligheten med appar mm. Om jag skulle ha plattan till en enskild elev som ett skrivhjälpmedel är det inte ens säkert att jag skulle ladda ner några appar alls. Då kanske jag vill att fokuset ska ligga på att skriva och inte på att använda appar men nu var det inte så denna platta skulle användas.

I fredags följde jag ett möte i Stockholm via Twitter som kallades #paddagogik och där tipsades om en hel massa appar som var bra ur en pedaogisk synvikel. Av dessa tio appar som jag blev intresserade av som verkade rikta sig mot yngre barn fanns TVÅ för Android. Det blir liksom inte roligt när man hittar spännande och intressanta appar som man ändå inte har tillgång till. För mig som pedagog i mitt eget planerande och när jag ska läsa eller dylikt så är Asusen ett mycket bra verktyg som jag gärna använder och numera har svårt att se att jag skulle klara mig utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar