fredag 9 november 2012

IPad på skolan

Nu fungerar det att blogga med mobilen! :) Jag inser att den nästan vuxit fast i handen på mig, min mobil... Jag gör det mesta med den! Just nu tillbringar jag lite för mycket tid med Quizkampen...

Inför höstterminen på skolan hade vi köpt in 4 IPads för att börja fundera över hur vi kan använda oss av dem som lärverktyg. Paddorna fick följa med mina kollegor hem så att de fick lära sig hantera dem. Nu ligger vi i startgroparna för att starta vår IT- strategigrupp för att lägga upp en plan kring hur vi vill jobba med dessa och vad vi har för mål med vårt arbete med digitala verktyg.

Under tiden har vi börjat arbeta med dem. Främst är det elever med motoriksvårigheter som nyttjat IPaden. För dem har det varit mycket bra att få tillgång till ett enkelt verktyg för att underlätta skrivandet och ge andra dokumentationsmöjligheter. Vi har inte köpt speciellt många appar. Jag berättar mera vid nästa inlägg. Nu ska jag planera lektioner... På mobilen såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar